Trapperom og trapp..

God kveld!

Her ser dere helgens fjøssysler!

Først må jeg bare si at jeg har fått meg en wordpress app, den er helt genial. Det er bare å legge ut bilder direkte fra mobilen, mye enklere enn å legge inn på data for så å overøre de hit. Så legger ut bilder på mobilen og skriver på data etterpå. Det syns jeg går kjappere!

Små gleder i hverdagen🙂

image

Jeg begynner visst litt i feil rekkefølge med bilder denne gangen. Men her ser dere resultatet av trapperommet. Det er kledd med vindduk og panel, pressening over for å holde vannet unna.

image

Bærebjelker. Sjur nytter godt av å være snekker!

image

image

Og slik ser det ut under presseningen. Dør er også montert!

image

Trappa blei lagd på noen få timer.

image

Og den nye flate plassen i tunet er nesten det beste med hele tunet, det er jo så god plass. Og der går jammen ann å jobbe her med liten tråtraktor uten åfå dyttehjelp av voksne.

image

Det er så gøy å se resultater. Bindeleddet mellom det nye og gamle er på plass!

image

Og litt annet.. Jeg kjøpte som jeg nevnte i et tidligere innlegg en halv fjellgris på 36 kg. Nå har jeg mange prosjekter på gang her hjemme, det er sikkert. Jeg har kvernet opp bogen og litt ymse til kjøttdeig, jeg har lagd en stor benfri ribbe, skjært til og knytt en steik på engelsk vis, bacon ligger til salting i kjøleskapet, og det store låret ligger i kjøleskapet nede. Det skal jeg speke, og dette tenker jeg å teste ut som et langtidsprosjekt. Jeg leser på nettet at de anbefaler å la skinka henge minimum et år, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet! Den beste spekeskinka jeg forøvrig har smakt er santa christina skinke fra hedmark, den slår alle italienske spekeskinker jeg har prøvd!

image

låvene sett fra jordet på nedsiden. Litt fotografering mens jeg trener mille på sau!!

Ha en fin kveld!

Om oppheimgarden

Hei! Vi er en familie på fire som bor i Oppheim i Ål kommune. Vi er to voksne, Sjur 32 år og Renate 29år. En gutt på tre år og ei datter på 6 uker, Viljar og Amalia. Vi overtok i høst en gård som vi skal bygge opp et nytt fjøs med stor sauedrift. Vi er opptatt av å bevare bygningr og kulturlandskap, samtidig som vi får oss et funksjonelt nytt moderne fjøs.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

